Thursday, October 30, 2014

bayi, budak kena dera...

hi...
lately ni byk sgt org upload video bayi kena dera...bayi dipaksa mkn ubat & ditekup muka, budak kena ikat kaki tangan dll...aku tak faham takkan lah diaorg takde perasaan langsung???sebab takde anak so takde perasaan???takde maknanya...kita manusia ni dia anugerahkan sifat kasih & sayang...mcm aku anak demam pun aku dah nangis ni...bagi aku klu rasa tugas jaga bayi @ kanak2 menyusahkan jgn jd babysitter, jgn keje kat taska...cari je keje lain...jgn gunakan alasan bayi @ kanak2 tu degil, nakal, taknak mkn ubat dll...mcm princess mmg susah sgt mkn ubat...even letak dlm susu pun dia blh tahu...so aku guna mcm yg babysitter aku ajar...jgn isi ubat depan dia...buat2 nak bagi susu & bila dia bukak mulut je terus bg ubat...alhamdulillah berjaya, amin...ada jugak komen yg aku baca ckp jaga anak sendiri jgn sibuk nak cari duit, tak payah keje...hello dgn keadaan ekonomi sekarang yg makin meningkat ingat dgn gaji seorg je yg bekerja cukup ker???lain klu laki kau gaji tinggi, so blhlah ddk umah jaga anak je...nak ker nnt duit mkn, susu, pampers, brg2 dapur, baju utk anak, diri sendiri, suami termasuk pakaian dlm tak bertukar, blh terima???tu belum lg sewa rumah bg yg masih menyewa @ lona rumah, duit kete, minyak kete @ motor, bil api, air, astro, internet dll...pastu pinjam sana sini termasuk org tua sendiri...bila dah berhutang nak ganti blk & still tak ckup...nak ker jd mcm 2???so fikir2kan lah sebelum bercakap...so klu blh buat semua babysitter x kira keja sendiri, taksa tolonglah jaga anak2 yg di amanah dgn sebaik mungkin...ingat tanpa ibu bapa yg bagi anda gaji @ bayaran mcmana korang nak ada duit sendiri, nak bantu family, suami???so klu nak duit yg berkat bekerja lah dgn ikhlas...peringatan utk diri sendiri juga...apapun i love princess so much...so my babysitter thank u coz jaga princess dgn baik...

love, 
mummy princess 

No comments:

Post a Comment