Thursday, April 23, 2015

princess...

hi...
lama rasanya x menulis kat blog ni...kali ni aku nak citer yg tentang perangai princess yg merupakan satu-satunya anak aku...princess adalah lambang kasih sayang aku terhadap suami aku...bagi aku princess adalah segala-galanya...x kira betapa susahnya hidup ni keutamaan princess lebih penting dr diri sendiri...kehadiran princess dalam hidup aku memberi seribu makna...aku dapati sikit sebanyak perangai aku yg ada princess ikut...bila aku tgk, lihat aku tersenyum...sekarang princess dah pun 15bln...kejap je masa berlalu...masih terasa lg sakit nak bersalin, menangis di malam hari di awal kelahirannya...semuanya masih lg kedengaran di telinga...masih baru lahir dia tangisan sopan lg but sekarang tidak...dia punya nangis mcm kena dera...
princess aku tgk seorg yg amat manja dengan papa...seorg yg kuat cemburu...papa adalah kepunyaan dia sorg, x blh share...klu papa pegang baby lain mesti dia bising siap tarik tangan bayi x bg papa pegang...klu papa nak kuar plak dia mesti tahu...dia akan suruh kita pakai kan dia kasut...pas2 menangis klu x di layan...klu tengah tido dgr bunyi alarm keta papa mesti dia bangun nak nangis...dia ingat papa nak tinggalkan dia...bila ambik dr umah babysitter plak mesti nak dgn papa...coz dah jd rutin papa bawa dia jln2 naik motor sebelum balik umah...mlm pula klu nak tido mesti dgn papa...bila papa xde bila tejaga di tengah mlm dia akan bangun cari papa...itulah perangai princess yg aku tgk perasan setakat ni...lg satu princess ni kuat jugak drama...nak tarik perhatian dgn menangis but xde air mata...pas2 bila dpt apa yg dia nak dia gelak....bila dgn aku princess manja jugak...bila apa yg dia nak tak dpt dgn papa mesti aku yg dia cari coz dia tahu yg aku akan ikut sahaja segala kemahuaan dia...tiap kali keluar ke mana2 blh di katakan mesti ada je sesuatu utk princess...tak kira ianya murah @ mahal...bila kena marah dgn papa aku yg dia cari utk pujuk dia...itulah princess...
bab makanan pulak bila dgn aku & papa princess kurang sikit mkn nasi...dia byk minum susu, air masak, mkn jajan (sama mcm papa), burger, fun fries...but bila kat umah babysitter princess byk mkn...ker sebab aku masak x sedap???ker sebab ramai org kat umah 2???entahlah,,,apa yg penting princess membesar dgn sihat...
princess juga satu2nya cucu yg rapat dgn atok & wai...mana atok pergi mesti dia ikut...coz dia tahu atok mesti bawa dia jln2 naik motor setiap kali blk kg...pernah sekali atok nak kuar ke pekan beli brg princess ikut je...sampai atok terpaksa ikut pintu belakang...ada sekali 2 atok ikut pintu lg 1 dia ikut jugak dlm jarak yg terlalu dekat sampaikan atok x blk nak kuar...atok terpaksa lari ke pintu lg 1 supaya princess x ikut...nangis jugaklah dia bila kena tinggal...atok plak x sampai ati terus bawa princess jln sebelum kuar g pekan...pernah terjadi yg mana atok nak mandi pun susah coz princess nak ikut...dia ingat atok nak tinggalkan dia...cuma dgn atok princess x blh nak kuda kan atok...hehehehe...
dgn wai plak princess manja juga...princess juga blh kuda kan wai...hehehe...suka dia bila dpt sakat wai...wai juga selalu bg princess duit tiap kali balik kg...princess selalu kacau wai kat dapur...main perhiasan wai sampaikan wai bising...lgpun perhiasan wai kebykannya kaca...wai jugak suka sgt sakat princess...wai pulak suka sgt cium princess...wai jugak yg akan jahitkan sarung bantal & tilam princess...
apapun aku amat bersyukur coz terlalu ramai insan yg menyayangi princess...princess juga bertuah mempunyai atok & wai yg amat menyayangi lebih dr segalanya...aku berharap sgt semoga kasih & sayang ini akan berkekalan buat selama-lamanya...aku juga amat berharap yg princess akan ingat atok & wai yg merupakan insan yg selalu ada bersama princess, mummy & papa dikala susah, senang, suka & duka...semoga kasih sayang kami kekal buat selama-lamnya...insyaallah...amin...mummy love you princess....




love,
mummy princess

No comments:

Post a Comment